Här var det nytt ...

 
 
 
Veras juldagsmorgon gick ut på att bygga ihop sitt stora fina lego frieds och jag ...
 
 
 
 
... min förmiddag gick åt till att fixa dukningen inför juldagsmiddagen och så sprang omkring med kameran.
 
 
 
 
I ett av tomtens paket till mej fanns nämligen ett nytt objektiv ... Canon EF 50mm f/1.8.
Detta objektiv lär vara riktigt super då man gillar matfotografering ;)
 
 
 
 
 
Töserna Aléns pyjamas parad ... vi fick alla en ny. 
Vi går omkring  och myser i våra nya pyjamasar och vi byter om till lite mera civiliserade kläder riktigt innan gästerna kommer.
 
 
 
 
 
Jo jag hade önskat mej en ny pyjamas ... men aldrig i mitt liv hade jag trott att tomten skulle hämta mej en LEXINGTON.
 
Jag måste nog ha varit snällare ;)
 
Nu ska jag duka upp bordet inför dagens julmiddag. Idag är det mina systrar och mina föräldrar som sitter runt middagsbordet med oss ... så runt middagsbordet blir det 8 vuxna och 10 barn. KUL :)
 
(imorgon bloggas det om en av julens efterrätt ... ett bra tips till nyårsbordet kanske)
 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...