Mys

 
 
 
 
Idag har jag dansat omkring med dammsugaren och lite småstädat ... det jag egentligen menar är fuskstädning. Den stora julstädningen ... den tar vi nästa vecka.
Det behöver ju inte vara så där super skinande rent nu när det ändå är så väldigt mörkt och man inte ser allt :)
... nu är det bara att mysa, tända ljus i lyktan och njuta.
 
 
 
Vardagsrummet har fått julröda dynor, en julröd pled och så passade jag på att under en hundpromenad ta med hem några kvistar lingonris som jag alltid har i samma ler vas.
Enkelt, billigt och super juligt. Traditioner ... det ni, det gillar jag.
 
 
 
 
 
Imorgon flyr jag och lilla Vera Villa Alén för att kolla in luciakröning i Ekenäs kyrka.
 
Villa Alén blir inte tomt och övergivet utan fylls med glöggdoft och min mans glada julfestfirande arbetskamrater. Jo tro det eller ej men imorgon är det hans tur att lite dansa omkring ....
Nu ska här kollas Jul med Ernst ... vet inte riktigt om jag gillar programmet eller ej ... men det är åtminstone ett riktigt mysprogram.

Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...