Att älska

 
 
Idag blev det en förmiddagsfest i Villa Alén. Mina föräldrar har idag varit gifta i 45 år ... och självklart skulle det firas med kaffe och kaka.
 

 
 
Min mamma ville inta att jag skulle stå och baka hela morgonen och hade därför skaffat alla ingredienser till en marängtårta.
 
Det du behöver är ... marängbotten, jordgubbssylt, banan och grädde. Och dagen till ära blev det att dekorera tårtan med min fasters fina hallon.
 
Tips... vill och orkar du inte baka egna marängbotten så får du helt super goda marängbotten från Wi-Box Konditori & Café här i vår stad.
 

 
 
Mina föräldrar ♥
 
 
 
 
Och här mosters Tenala troll ... ett riktiga charmtroll och hjärtegryn
 
 
 
 
... och precis som jag  och som min mamma ...
så kan han äta hur mycket marängtårta som helst.
 

Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...