Min hylla och min morgon

 
 
6.20  ... klockradion börjar föra ljud ... det är radioprogrammet Dynastia på Radio Aalto
 
6.30 ... telefonen börjar pipa och så trycker jag på snooze knappen med tio minuters mellanrum ... oftast typ 3-4 gånger ... för att stiga upp 7.10-7.15
 
Sen blir det lite bråttom ...
 
En snabb morgontvätt följt av en snabb sminkning
 
 
och så lite mascara på fransarna ...
KLAR
 
Nu brukar klockan visa 7.22.
 
Väcker lilla Vera och plockar fram kläder till tösen.
 
Jag klär på mej ... kör nästan till 100% med byxor, blus/t-skjort plus en tröja/kavaj.
 
 
 
 
Val av dagens parfym ... kör nästan till 100% med Dolce & Gabbana The One
... men på hyllan finns många andra favoriter. Favoriter som jag oftast väljer om jag har lite mera tid på morgonen ... tid att fundera på vilket humör jag är (händer väldigt sällan)
 
Beroende på ...  har jag 2 eller 7 minuter ... så brukar frukosten bestå av en smörgås, smoothie eller stekt ägg.
Och är det riktigt kiire så blir det att fixa en smörgås ... som jag sen äter på jobbet.
 
Kl 7.40 brukar vi sitta i bilen ... för att först föra lilla V till lekis och sedan de två större till skolan.
 
Allt detta på typ 45 minuter ...
 
Och vi åtta tiden önskar jag mina arbetskamrater en god morgon.
 
 
Ganska tajt tidtabell ...
MEN OJ VAD JAG BRUKAR HA DET SKÖNT UNDER DET VARMA TÄCKE MEDAN JAG SNOOZAR...
 
 

Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...