Till köket och ut ur sovrummet och så en bonus på det

bild: Pentik
 
Men vi börjar med köket ...

Skulle så behöva nya muggar till köket och nu har jag blivit helt mega förtjust i Pentiks muggen EDEN. Några gråa och några i färg skulle göra sej helt perfekt i det nya köket. Dom skulle precis ge det där lilla romantiska inslaget i köket som skulle behövas.

 
bild: HM
 
Och från köket till sovrummet ...

Sovrummet är i behov av en liten make over. Här ska vi kasta ut "romantiken" (usch det låter inte trevligt) ... och med det menar jag att de stor blommiga gardinerna skulle ersätter med de här lite tuffare gardinerna från HM.
 
Vet absolut inte om dom skulle passa ... men det är just det som är skönt med att beställa från nätet ... om man inte gillar så är det ju bara att sända tillbaka utan att behöva komma med alla världens förklaringar ;)

bild: Ikea
 
 
Och en enkel svart klädställning från IKEA är på min önskelista. Klädskåpen är överfulla och för att lite lätta på trycket skulle jag kunna hänga fram några av mina favoriter.

 
bild: Ikea
 
 
 
Sist men absolut inte minst på listan är en spegel till sovrummet... så jag slipper springa omkring i huset för att kolla hela jag innan jag åker iväg till jobbet.

 

 

Och så dagens bonus ...


En riktigt bra kanadensisk science fiction TV-serie som heter Orphan Black ... och om jag inte har helt fel så visas den liksom enbart på Yle Areenan här i Finland.

 

 

Och ... HÄR ...kommer du till Yle Areena där du kan se alla avsnitten.

4 kommentarer:

Robert sa...

Du borde inte länka till en sida som inte funkar. Man måste bo i Finland för att se den där. Det står på sidan tydligt.

Bella sa...

Hej Robert. Här i Finland fungerar länken fint. Och orsaken till att jag valt att länka hit är att jag är från Finland och så även 85% av mina läsare. Alltid kul att få läsare till bloggen från Sverige ( ni utgör c 8%) men tyvärr så handlar nog mycket jag länkar till om saker i mitt hemland. Men massa tack för din kommentar.

Robert sa...

Hej, då kanske du vet varför säsong 2 inte visas i Finland? Eller när den kommer? Tråkigt att de inte följer upp en serie som så många tittat på! T.o.m säsong 3 är på gång i USA....

Bella sa...

Hej Robert! Har noll koll gällande säsong 2 här i Finland. Men genast då jag vet något så skall jag absolut skriva om det här på bloggen. H. Bella

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...