Förtydligande

 
 
Kände att jag måste återkomma till gårdagens inlägg gällande våra morgonrutiner ... dagens viktigaste måltid ... frukosten.
 
Nej vi sitter inte hela familjen alla helgdagar runt ett fulldukat frukostbord!
 
Så här såg matbordet ut idag ... bara en bukett vissna tulpaner.
 (och jo det är mig ni ser där via spegeln)
 

 
 
Idag var det bara lilla tösen V och jag som var igång på morgonen. En av ungdomarna var borta över natten. Den andra gör som alla andra i den åldern ... sover till mitt på dagen. Och han med stor H är trött efter gårdagens besök på båtmässan ;)
 
 
 
 
 
Är det bara vi ... jag och V ... så blir det frukost vid köksön. Jag kollar in världsnyheterna via paddan medan tösen kollar barnprogram.
 
 
 
 
 
 
Som ni kan se så har den lilla julgranen bytts ut mot en stor bukett blåbärsris ... som nu efter ett par veckor inne börjat få små fina gröna blad ... vååååååår i luften.
 
 

 
 
Han här ... HUGO... har nog saknat sin bästa vän. Men ganska bra har det gått.
 
Idag blir det en spännande dag ... för idag ska vi på en liten utfärd han och jag. Vi ska och bekanta oss med några andra hundar för att se om dom kommer överens ... så att Hugo har någonstans att vara medan vi andra om några veckor ska på en liten resa.
 
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...