Härma



Lilla killen hade ett riktigt  häftigt tre års kalas. 
Och som vanligt bjöds det på mycket gott hos min syster. 




En av läckerheterna var dessa ... Leilas Rocky road Brownies.
Mäktiga och absolut något för den som storgillar choklad. Måste absolut själv någon gång testa receptet.




Något annat som jag ska apa efter min syster är att inhandla en kvist Magnolia. Magnolian är en riktig skönhet i all sen enkelhet. 




Och lite baby-sug blev det nog efter att ha fått ha denna söta lilla prinsessa i famnen. Men i min ålder är detta inget jag kommer att apa efter .. hur lockande det än skulle vara ;)


För oss här i södra Finland är nu sportlovet inne på sista versen medan man uppe i österbotten ännu bara har värmt upp sångrösten. 

Så till några önskas en bra kommande arbetsvecka och till några önskar ett skönt sportlov. 


Må så gott!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Så fint kalas ni var på!

Skulle du han ngt emot att ge lite mera inköpsinfo på varor som syns på dina bilder?!
Som idag, din systers fiiiina kakfat/tallriksställning och varifrån hon köpt Magnolia kvisten.
Infon om produkterna behöver ju ej ingå i själva huvudtexten, den kan t.ex. komma tillsist. Som ex. från idag, kan ju inköpsställen på olika produkter, komma under "Må så gott".

Föstår om du ej vill göra reklam här på bloggen, men önska kan jah ju alltid!
Har en tallriksställning, men den är i tre våningar och skulle gärna ha en i två. Har sätt att Blomsterhörnan haft en i två våningar, men den har haft en krona överst och det tilltlar liksom ej mig :) .

-Maria

Bella sa...

Hej Maria

Nu ska vi hoppas att det blir lite reklam här på bloggen ;) har en tid redan funderat över det men nu tog jag tag i det. Kollade med min syster på det du funderade över ... ställningen är redan något år och från Pentik. Den fina kvisten ... måste själv fixa en till helgen ... är från Blomsterhörnan här i Ekenäs. H. Bella

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...