Min väska



Packar väskan för imorgon ska jag med "mjölktåget" mot Mikkeli.

Tar fram allt möjligt, testar lite och så det som ska med i väskan hamnar på strykbrädet. Rutiner och något jag alltid gör innan jag skall iväg. Försöker packa med så lite som möjligt ... och nuförtiden börjar jag vara ganska bra på det. 




Kavajer är nog en av mina svagheter och något jag gärna går med både till vardag och fest. Den här svarta från HM är redan ett par år gammal och en av mina favorit plagg. Det är den jag väljer när jag inte vet vad jag skall ha på. Vilket i sin tur betyder att den är nog med mej på alla resor. 

Jag är en riktig jeans och kavaj brud!




Och jag åker ingenstans utan mina yllesockor. Finns inte något värre än att frysa om fötterna när man skall somna in. 




Och det här med skarf  ... vad hade man tidigare. Hur har jag kunnat leva utan dem funderar jag ibland.

Med på denna resa ...
en hel svart (också en favorit och en jag ofta tar till) i silke
en burberry rutig nyhet
och så till sist en i vårens och sommaren jeansfärg.




Handväskan inför resan blir denna färgklick. Måste ha något sådat så jag inte verkar för grå och trist ... jag är ju finlandssvensk och det är ju vi som ska synas och höras på finska skolningsdagar ;)

Kameran blir hemma men med följer nog paddan så vi får se om jag kanske hinner göra något inlägg under arbetsresan. 

Men tills vi ses igen ... HA DET GOTT!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Jag har de också nästan som en tävling att resa så lätt som möjligt och aldrig tidigare än kvällen innan. :)
Fin ensemble du tog med dig. Du tillhör de som vill ha yllesockor på sig när de sover. :)

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...