Rastlöst sjungande



Idag blev det en dag hemma från jobbet och jag har varit så där passligt rastlös. Orkar liksom inte vara inlåst mellan fyra väggar.

Så länge jag är lite nerdrogad av allergimediciner och andra piller och så länge jag hålls inne  ... så överlever jag. 

Idag mitt på dagen ...då jag bara som hastigast förde ut vårt roskis ... fick jag värsta nys anfallet igen. Idag hatar jag våren och så hatar jag alla björkar. Och jo jag vet att hata är ett starkt ord ... men det just precis så jag känner idag. 

Nu är det nog bara ett regn som kan rädda mej ... men sen vill jag ju inte heller att det ska regna på 1 maj för då är det du party dag. Så nu beställer jag regn tills imorgon (ingen skillnad när på dygnet) eller så får det regna tidigt på onsdag ... men inte efter 16 för då ska vi ju grilla något gott ... det är ju ända valborgsmässoafton. 
Är detta för mycket begärt?????

Hur har jag fördrivit dagen ... inlåst mellan fyra väggar?
Jo med att lyssna ... och jo sing a long ... till bland annat detta  ...







Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...