Slö




På söndag blev det påskmiddag hemma hos oss och som ni ser så blev det en påskmiddag utan duk. Två orsaker: 1) var så slö att jag inte orkade börja mangla den super långa vita duken och så 2) så hade jag valt de mest konstiga servetter i butiken så någon annan duk än en vit kunde man inte ens tänka sej. 




Kollade mina skåp för att se om jag hade något passande till de "fula" servetterna och hittade då dessa manschetter till ljusen. Förr ... för typ tusen år sen ... hade jag manschetter i alla världens färger och med alla världens blommor och andra plast pynt. 

Har inte använt mej av sådan  ... på typ tusen år sen ... just för att dom inte är riktigt i tiden och för att dom är ju egentligen helt livsfarliga med tanke på deras brandfara. 




Har även varit så slö att jag inte ens tagit någon bild på själva buffébordet. Sen plötsligt .. när alla börjar vara nöjda och allt börjar var slut kommer jag på att jag inte tagit bild. Snabb som attan tog jag bilden ovan bara för att kunna tipsa er om ett jätte gott recept som min syster Hanna hittat. Ett gott "bröd/paj/pizza" ... vet absolut inte vad jag ska kalla det men receptet hittar du HÄR

Detta är nog något som ofta kommer att finnas på vårt bord denna sommar.
Och JO helt super till både studentfester, konfirmationer och andra kalas. 




Middagen avslutades självklart med en påskkaka. 
Den ska föreställa en kanin ... men i de närmaste kretsen snackar vi om att det var en pudelkaka. 

Nu ska vi avsluta påsken men något som vi gjort lite hela tiden ... jo vi ska äta.
Har säkert gått upp ... typ tusen kilo... under denna påsk. 
Känner mej inte riktigt i form ... så medan jag idag satt ute i solen så googlade jag lite och hittade en 4 dagars diet där man bara ska äta 1 kg bananer per dag och så var det ok med kaffe. Kanske något för mej ;)


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...