1 maj



Igår ... 1 maj ... startade jag min dag med att duka fram detta.




Och nej det var inte min frukost ;)
1 maj firar vi ju alltid med samma glada gäng och enligt gammal tradition är det jag som ska se till att vi har något gott och sött att avsluta sillisen med.

Så jag började 1 maj med att fixa cointreau marinerade jordgubbar.




Gårdagens dessert ... små söta sockerkakor, toppade med vispgrädde och marinerade jordgubbar. Tyvärr ingen bild på slut kompositionen i och med att jag inte släpade med någon kamera i min lilla handväska.

SMÅ SÖTA SOCKERKAKOR
c 12 st

100 g mjukt smör
1 dl socker
2 ägg
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 liten burk krossad ananas

Rör smör och socker till en mjuk massa. Vispa i ett ägg i taget. Tillsätt mjöl, bakpulver och till sist krossad ananas. 

Fördela i små formar. Grädda i 220 grader i c 20 minuter. 
Låt kallna och pudra på lite florsocker




Och här en selfie på mej i min "pigga och färggranna" 1 maj outfit.
Lite färg ... kolla bara de röda naglarna. 




Och så fick jag H♥ med lurad på en bild. Inte han heller precis någon färggrann typ igår ... och idag är han inte heller pigg. Har en ganska trött H♥ här hemma idag. Så enligt tradition gällande 2 maj ... blir det en ganska vågrät dag för vissa av familjemedlemmarna i Villa Alén.


KRAM

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...