Ett varv på ägorna



Växthuset är redo för kommande säsong. Städat, fixat och med ny mylla i alla krukor. 




Och igår fick både cintronmelissen och gräslöken flytta ut. 




Och så blev det ett varv runt gården. Brukar ta ett sådant varv så här på helgen ... gå omkring ... inventera och kolla vad som händer. Och kunde konstatera att det även i år blir att baka något gott kaffebröd med rabarber. 




Syrenerna växer och mår fint :)
Bara älskar blommorna och doften.




Mitt videträd som jag fick ifjol har övervintrar i växthuset och har nu fått flytta ut ... och även det mår riktigt fint.




Mirrinminttu finns det gott om här på vår gård. En tacksam och fin växt som sprider sej och växer på de mest konstiga platser. Är ingen pedant trädgårdsfixare ... för lat för det ... utan tycker även om "hillitty kaaos" när det gäller trädgården. 




Sen har vi även smultron lite här och där på gården ... mums ;)




Igår "planterade" lilla Vera potatis. Inget något stor potatisland ... men riktigt tillräckligt för oss. Lilla Vera tycker att det är kul att planter, vattna och följa med. Tösen tycker även om att äta nypotatis med en klick smör. 




Inventeringsresan fortsätter och då kan jag se att de påskliljor jag ifjol hade i kruka och som jag sedan planterat ute i ett blomland  klarat sej och lyser nu så där gult och fint upp blomlandet. 




Och tänk att redan 2 maj så kan min trädgård leverera en fin fin blomsterbukett som nu pryder köksbordet. 



Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...