Ett varv på gården med mitt monster




Nu har jag planterat tantblomma ... Dahlia. Tantblomma eller ej så är det en blomma med långa traditioner. Har alltid tyckt mycket bra om blomman och Robbans mamma hade massvis av dem ute på landet och det var då jag blev förtjust i den. 




I år skall jag testa själv. Har lite läst på och då kommit fram till att den även går utmärkt bra att planera i kruka ... så, så fick det bli. Lovar att hålla er uppdaterade ... oberoende om utgången är bra eller dålig. 




Nu har rabarbern fått en riktigt bra fart ... och jag väntar ivrigt på att få baka något med just rabarber. Har du kanske redan rabarber som du kan skörda? Titta HÄR  kanske du hittar något av mina recept från tidigare år som du kanske gillar och vill baka.




Än så länge är det bara örter i växthuset ... men snart, riktigt snart skall där nog finnas både gurka, tomater och ... i år hade jag även tänkt hänga några jordgubbsplantor från taket. 




Mitt trädgårdsmonster ;)
Nej inget farligt sådant ... mitt monster gillar att äta gräs den här tiden på året. 




En riktigt trogen vän är han ... dit jag går dit kommer han glatt svansande efter. Och gräver jag något i trädgården så gissa vem som tycker att det är ganska kul.


Vilken dag det varit idag ...man fick riktig sommarkänsla i hela kroppen. Och sådant här väder lär dom lova nu några dagar framöver ... så skönt!



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...