Festen




Och så här såg outfiten min ut när den var på. Ett måste för mej är att ... för att festen skall få en bra start .... jag trivas i det jag har på mej. Och det här kändes liksom rätt.




Det har även hänt sej att jag planerat och plockat fram en viss outfit... men sen när jag skall dra den på mej så känns den bara så fel, så obekväm och så inte jag. Det är de gångerna man kan få en liten lätt panik. För det är ju oftast så att man klär på sej festblåsan typ en halv timme före avfärd. 




På tal om outfit ... kolla den här killen. 
Alltså helt sjukt stilig och snygg var dagens jubilar!




Bordsplacering var det ... och det är ju alltid kul med sådana i och med att man då är lite illa tvungen att lära känna lite andra goda typer. Och den klara vätskan i det lilla glaset gör ju snacket både lite roligare och lättare. 




Medan snapsen hälls i frågar värdinna så där försiktigt och försynt om jag kan dra sångerna. Bara bekanta sånger på pappret så jo självklart ställer jag upp. 
Min taktik som toastmaster är att tempo mellan sångerna och takten på sångerna skall vara ganska hög ... så hög att man bara sjunger och dricker utav bara takten ;)




Vi åt gott och vi drack gott och vi hade det helt jättekul. Födelsedagsbarnet ... som härstammar från Danmark ... har ingen liten vänskapskrets. Nej nu var vi över 120 festglada gäster. 

Nu råkar det även så lyckat att födelsedagsbarnet är gift med en helt super duktig festfixare. Detta var en fest där inget fattades och ingen var lämnat för slumpen. 




En av presenterna ... den vi var med på ... var i form av Postkodlotteriet. Födelsedagsbarnet blev nog ingen postkodsmiljonär men ett litet bidrag till en F1 resan hade vi skramlat ihop. 




Och självklart hade det fixats så att han får en vän, en reseledare med på resan. Och det är Vilgot "Mosn" Boman som är den rätta typen för uppdraget ;)
Den här sången fick vi höra i en modern version (rappad) och för övrig många andra bra juttun om oss, vi som bor här i kvarteren.





Sen blev det kunnon dans till ett super bra bänd från Närpes. 




Vi festar och njuter och dricker bubbel i baren. 

Tusen TACK ännu en gång H & C för festernas fest i Karis.  

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...