Jag är bäst!



Så ungefär var känslan i fredags. Orsak?

Jo jag fixade det han jag bor med lovat att fixa nu många år i rad. Ett ställe var jag kan odla lite sallad 

Kolla de fina infällningarna ... är riktigt nöjd med dem  ;)





Var helt super taggad på fredag. Genast då jag kom hem ... innan middagen och innan syskonbarnen (även kallade Tenala trollen) kom ... så tog jag itu med mitt projekt.

Ett snabbt var på gården ... mera mot den sidan av gården där det som inte behövs är samlat. Där hittade jag en gammal fönsterkarm och invid garageväggen stod några röda fina tegel staplade. 

Så mycket har jag lärt mej ... av min älskade man ... under åren att det är alltid bra att ha något annat än trä i direkt kontakt med marken ... därav de röda teglen. 

Sen bara ett snabbt varm med min kniv (jo jag har en egen puukko) för att ta bort den färg som fanns kvar på karmen. Fönsterkarmen på teglen, i med mylla och Voilà. ... allt klart på c 30 minuter. 

Igår blev det sen att så lite sallad .. och jag valde en krispig sort Frillice och en mjukbladig Amerikanischer Brauner. 




Nu blommar det även i växthuset. 

Årets nyhet i växthuset är två stycken ampel jordgubbsplantor. Vet inte så mycket hur det lyckas i växthus med dessa ... så vet någon av er läsare något mera om dessa ... typ skötsel och övervintring ... så tipsa mej gärna.




I samband med att jag skulle hänga upp de ny amplarna blev det igen lite DIY ...ett gammal skaft till en hov fick fungera som käpp. Fint, fint .. eller hur.

Ladda upp lite bilder på Instagram och tog inte länge innan min kära och även privata byggare meddela att om jag nu en gång har ångan uppe så kan jag ju även fixa lite rännor och annat smått och gott som ännu inte är fixat. (Love him)


Hälsningar från bloggaren som idag verkligen njutit av sommarvärmen. Vi har solat på gården och på stranden. Vi har ätit glass och badat. 
Och nu då ... jo nu precis dricker jag ett glas vitt  (rester från igår, man kan ju inte kasta bort (fniss)) och väntar på att mitt vitlöksbröd i ugnen skall pipa och meddela att det är klart. 

Och vad gäller sen .. jo en lång skön dusch så jag får bort all sand mellan tårna och sedan blir det nog att kolla hockey medan jag väntar på att han jag gillar ganska mycket ska komma hem. 


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...