Kalasdax



Uppdukat till kalas. 

Idag var det vår guddotter Linnéa i Tenala som hade födelsedagsfest. 

Jag kommer liksom aldrig att komma i bikiniform. Igår satt jag lite och kollade 5:2 dieten ... vilket jag idag förverkligade i min egna version .... 5 portioner sötsaker och 2 koppar gott kaffe. 

Kan bara säga att tur så finns det bra underkläder som både drar in och puffar upp ;)... så att jag i i lördag på studentfesten kommer in i min nya klänning. 




Det blev även att kasta i sej en (läs två) sådan här smörbomb som den äldsta tösen i huset hade bakat. Riktigt goda och så gillade jag sättet som dom var uppdukade på. 




Och så något ni kanske inte visste om mej. I mitt barndomshem hade vi alltid tax. Och sen när jag flytta hemifrån villa jag ha en stor hund att krama och det var då jag köpte min första labrador som fick namnet Kasper. Han var nog helt säkert världens snällaste hund. Han behövde exempelvis aldrig ett koppel. Och var jag in och handlade mat så låg han snällt helt okopplad utanför och vänta. 

Den här söta killen jag har i min famn på bilden hör hemma hos familjen i Tenala. 




Men tillbaka till kalaset. Åter en vacker dukning och denna gång pioner i den ljuvliga vasen. 




Barnens dukning var även den helt förstklassig. Kolla bara de fina små handvirkade underlagen. Min mamma är helt otrolig på att både sticka och virka ...och alla arbeten hon gör ser ju nästan ut som om dom vore gjorde med maskin. 




Och här har vi dagens tös ♥
i en ny fin sommarklänning från Lindex. 




Avslutningsvis dagens busar. Både den lilla och stora busen har liksom festskjortorna lite på häng och båda ser så där passlig trassliga ut. 

Ps. dom bara ser inte trassliga ut ;)

Och imorgon blir det kalasdax igen ... för då är det den större av dessa två killar som har födelsedag.


Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...