22 h

 



Hallo ... jag är här igen.

Idag har jag en semesterdag och det var nog precis vad som behövdes. 
Det är helt ofattbart att man kan ha så kul som vi har när vi är på våra kryssningar. Har säkert förlängt mitt liv igen med många år ... med allt skratt.




Resan ... vi starta med att söka oss med tåg till Hesa. 
Planen var att sakta men säkert söka oss från tågstationen till Silja hamnen. 
En kall öl här och en kall öl där. God mat i magen ... så vi orkar festa och ha kul ... fick vi hos La Famiglia.

Efterrätten i form av en Irish Coffee intog vi vid Kappeli

Och sedan börjar klockan visa så mycket att vi skall börja söka oss till Silja terminalen. 

Vi anländer till terminalen och vi ... tre blonda brudar ... tycker att det verkar väldigt stillsamt. Vi ser typ ingen annan. Sen kommer det en herreman och frågar om vi skall på kryssning. Han ser då där konstigt på oss. Sen kan han informera oss om att ska vi på en Tallin kryssning så är vi helt i fel terminal. Åååå skit!

Men med en taxi så hinner vi bra till rätt terminal ...
och typ så här ... i samma stil ... fortsatte vår 22 timmars resa.  

Vi har dansat, druckit, skrattat, vakat och pratat med de mest konstiga och roliga människorna. 




Så dagens program ... jag sov till 12, har packat upp min väska och sedan ätit en glass till frukost/lunch. 

Men nu skall jag ta mej i kragen och lite börja planera följande båtresa. En lite annan typ blir det nog.  Hela familjen (inklusive hunden) skall åka till Åland för att fira midsommar.
Skall bli så härligt för det är ett ställe som jag verkligen stortrivs på. 

Nu när jag lite funderar så finns det nog ganska mycket samma i denna kommande resa som i min 22 h girl resa. En massa gott i glaset, en massa god mat och en massa skratt med härliga typer. 


Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...