Det blev en skön sommardag






Och så här har jag tagit emot denna härliga sommardag. Vita capri jeans och en gammal blåvit mönstrad blus.
Vilket skönt väder alltså ... inte för varmt och inte för kallt ... precis lagom. 




Vi hoppa upp på våra cyklar och sökte oss in till stan på kaffe. Och självklart hade jag på mej mina sommarsandaler :) 




Så himla skönt nu när lilla sessan är så stor att man bra kan ta sej till stan med cyklar.
Egentligen skulle jag kunna röra mej mycket mera med cykel i och med att det ändå sen är ganska nära till mitt jobb. Men nej sidu ... där kommer nog min lathet emot. 




Men tillbaka till denna perfekta sköna sommardag. Det blev kaffe, saft, bulle och andra godheter på vårt favorit café .. Carl de Mumma. Där satt vi en god stund och bara njöt. 




Ett varv via torget där det inhandlades godheter att tugga på genast och godheter att ta med hem. 




Det händer mycket så här en sommarlördag i vår lilla stad. Dagens kanske största evenemang var nog säkert Kanonruset. 




Det var inte bara jag, Robban och Vera idag utan med som sällskap till både café, torget och allmänt lördagshäng hade vi min syster och hennes tre små söta troll. 

 


Medan vi står och väntar på att löparna skall komma ... 





... dras barnen dit barn dras ... till vattnet.




Dagens ursäkt att inte delta i Kanonruset (förutom att min kondition inte säkert skulle palla) var nog att jag inte hade den rätta sportiga outfit. Men helt så här mellan dej och mej så hade jag nog inte räknat med outfiten längs till höger :)
Nu har det manliga könet ingen orsak att inte delta ... bara att dra in kalsingarna i skarven och så löper man typ 20 km.




Den sköna sommardagen avslutade jag med Fanny och hennes kompis Ida i kulturens tecken. I och med att vädret var så fint blev det att besöka Raseborgs sommarteater. 
Den var ju helt as bra!
Massa bra musik och sång  ... och även en massa skratt blev det. 
Tummen upp blev det nog för mej för årets pjäs.


Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...