En lite kyligare historia - del 2




Midsommardagen och stugan har blivit pyntad med gårdagens blomsterkrans.
Alla är så där passligt hängiga ... vi ligger I soffan kollar film och sedan är vi plötsligt super ivriga formula fans.




Men sedan när det börjar nalkas mat och middag är vi full laddade för fest igen.
En bra inledning på en middag är ju ett "bubbligt glas"




Värdfamiljen vet hur tokiga deras gäster är i kräftor och dagen till ära hade dom städat frysen :)
Så midsommardagens förrätt blir hemkokta inhemska kräftor.
Har jag berättat att vi lever lite lyx liv här i vårt sommarparadis!




I Could Get Used To This!




Middagen avslutar vi med glass och en stor skål jordgubbar.




Medan vi avnjuter en fullträff då det gäller midsommarmiddag så stiger röken ur denna pipa.




Havet är ännu s k i t kallt men nu skall det badas.




Total avkoppling att bada i en traditionell badtunna. 

Skulle bra gärna ha en hemma på gården ... men i och med att att det är en massa jobb med att hålla rent samt att det även krävs lite arbete och planering gällande uppvärming så inser jag att detta inte år något för Villa Alén.




Jag var färdig badad men lilla V ville stanna i lite längre så jag håller mej varm med
ett glas vitt  ...




 Och sköna hemstickade sockor på mina tassar.
Det är min mamma som håller mej med sådan här fina sockor. Hon är super duktig och sticker oftast helt utan mönster. Nu har jag fått så mycket beröm för mina sockor och till om med har man frågat efter mönster.
Min mor hade inget mönster att leverera hit till bloggen men HÄR... HÄR och HÄR några sockor och mönster som jag diggar.




Midsommardagen förvandlas till spelkväll. Klöver 8, plump och så för oss en ny version av Monopol.






Här är den lilla stugan var vi firat vår lyxiga midsommarsemester.




Vädret var inte precis det bästa denna midsommar så någon längre båtutfärd blev det inte.  Men lilla V ville absolut ut på en liten tur så fast det små regna och blåset.





Och så var midsommarsemester slut och vi tar en lite större båt hem.
Vi har ätit och latat oss ... haft en riktigt skön semester... och nu känns det som om jag inte skulle behöva äta på flera veckor.
Och med denna semester kan man förutom att vinka hej då till Åland även ta ett farväl till min planerade bikiniform sommaren 2014 (fniss)


Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...