Enbart den innersta kretsen




Gårdagens Saldo .... 800 bilder från Linas student.
Och här en liten, liten del av alla bilder som knäpptes 

Men bara den söta studenten själv valt ut sina favoriter så kan jag säkert lägga upp lite mera bilder här på bloggen. 

Vädret var inte det finaste och soligaste ... men det fanns  inget som hindrade att denna student hade ett soligt smile.





Och så mitt tal till studenten: 

Sjung om studentens lyckliga dar ... 

Det enda jag egentligen skulle behöva säga är lycka till i framtiden !
Och vi skulle fatta skumpa glaset och skåla.
Men nej ... 
Här står jag med ett c 30 minuters kort tal om livets allvar. 
Så kära Lina!
Skolan är äntligen slut för denna gång och "livet" kan börja på riktigt ...
Ja, livet som student är över och det är dags att kliva uti verkligheten. 
Som du har längtat efter det!
Men du kommer att märka att du snart är tillbaka till studielivet. Men knappast blir det studier i en liten småstadsidyll som vårt fina lilla Ekenäs.
Är du Lina riktigt säker på att du skulle klara av en stad som Åbo...
dom har trafikljus .. 
och så går det tåg i många olika riktningar ;) 
Denna vackra och unga tös ... 
med inslag av sin pappas röda pigment och sin mors små fötter... 
har för många, många år sedan vunnit mitt hjärta .. 
ochjag skulle vara mäkta stolt över att få kalla dej min dotter. 
Men att vara din moster är nästan lika bra.
Du var inte ensam om denna dag, Ni var idag många som tog studenten ... 
men för mig är just du viktigast. Det är din glädje  jag delar. 
Det är din framtid jag hyllar.
Och så som studentsången slutar så slutar även jag.
HURRA!
Skål för Lina!





En sådan här dag är ju självklart en dag då man även passar på att ta ett familjefoto .. 




Och det gjorde även vi :)
Inte alltid som hela familjen är tvättade och uppklädda på samma gång ;)




Ett mor och dotter foto 




Ett foto med mor och sönerna. 




Studenten, mor och mostrarna 




Och så vi systrarna. 


Som sagt ... det kommer nog säkert en del 2 och en del 3 ännu från Linas student här på bloggen. 



Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...