En morgon och en natt



En gåva från festen vi hade senaste torsdag ... en Ananas Salvia.
Den kommer att bli kul att testa ... för detta är en helt ny bekantskap för mej. 
Och inatt kom jag precis på till vad jag skall ha den fösta gången.
Återkommer ;)




Annat nytt i växthuset sen ni senast fick er en titt ... är min lilla bänk.
Har "byggt" mej en snygg  bänk/hylla så att min basilika odling får lite mera ljus. 
Några fina gamla röda tegel som fötter och en gammal söndrig trädgårdsstol som jag sågat till fick fungerar som hyllplan. 




Och att gå ut på morgonen till växthuset ... äta en varm mogen tomat .. 




... hänga upp den rena tvätten och bara njuta. 
Jo jag har storgillat att tillbringa dagar ute i skärgården ... men jag mår nog även himla fint här hemma i vårt lilla paradis. 

När jag då igen på morgonen tassa omkring kom jag helt plötsligt ihåg en del av min dröm. 
Inatt drömde jag att jag var en Sommarpratare i radion. Hade det hela helt klart vad jag skulle snacka om och vilka delar och tankar om mej själv jag skulle dela med mej av.

Så då var den biten klar ... ifall någon vill ha mej som Sommarpratare 2015 så är pratet så gott som klart ;)

Allt tokigt drömmer man om.





Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...