Konfirmation




 Idag var det vår son Ville konfirmationsdag. Konfirmationsgudstjänsten gick riktigt fint ... trots att lilla Vera hade väldans svårt att sitta stilla.

Ett stort tack till prästen Monica Cleve som gjorde att gudstjänsten kändes så naturlig och lättsam. 




När vår dotter Fanny konfirmerades för ett par år sen var det regn från tidiga morgonen till sena kväll. Idag fick vi uppehåll åtminstone under den viktigare delen ... sen när vi ätit och satt tryggt under tak blev det ett ganska fint åskväder. 




Efter gudstjänsten blev det fotografering av konfirmanden. Själv åkte jag hem för att fixa till själva festen så denna gång kan jag inte ta åt mej äran för konfirmationsfoto.




Min duktiga Fanny fungera som fotograf och tog riktigt många fina bilder på dagens kille ♥
Kommer att blir riktigt svårt att välja ut ett som sen skall få fungera som TACK.

Men ni kära läsare ... ni kommer nog inom kort att få se alla mina favoriter ;)




Dagens bjudning var en BRUNCH buffé




Som bland annat bestod av en mimosa bar ;)




Grönsaker, tonfiskröra, tomat & mozzarella, olika uppskärningar, brieost och körsbärsmarmelad ... 




... maltlimpa, ljust börd, olika knäckebröd och så en mjuk och en hård ost ... 




... en kall gul gazpacho, yoghurt med mysli och jordgubbar  .. med mera ... 




Och denna gång blev det ingen gräddtårta utan som avslutning på brunchen blev det kaffe och små söta rutor .. morotskaka och blåbärskaka.





Medan jag plocka fram allt till buffén var det lite häng i solen. 




Och så lite fotografering som minne. 
Här konfirmanden med sina härliga gudföräldrar. 


'

Och så även en bild på konfirmanden med  mommo, mofa och fafa. 
Tre typer som liksom ställer upp i vått och torrt för våra barn ♥




Och som avslutning bjuder jag åter på en familjebild. 
Min flock liksom ♥



4 kommentarer:

Anonym sa...

Receptet på morotskakan bl.a. skulle vara SUPER bra att få...

Bella sa...

Här hittar du receptet ... http://bellaochvillaalen.blogspot.fi/2012/11/sma-sota.html + att jag satt med 1 tsk kardemumma i smeten ;) och så valde jag att inte spritsa denna gång (lite lat och stressad)

Anonym sa...

Hej,
tack för ditt recept! Du råkar ej ha ett recept för långpanna/plåt...?
Kram M

Anonym sa...

Hej igen.
Hoppas du ej får nippror med mina kommentarer. Men skall snart ordna kalas, har du ngt bra tips på vad man skall bjuda på (gästerna är både barn och vuxna)?
Har du ngt recept på "saltiga" rutor som kan lagas på plåt/långpanna?!

Tusen tack på förhand!
Kram M

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...