Lite ditt och datt ..



Dagens blogginlägg blir en salig blandning av lite ditt och datt, nytt och gammalt.
Bilderna är gamla ... redan ett par dagar ;)

Här ovan ser ni mej i min nya strandtunika som är ett rea fynd från HM 
Inte så himla lämplig här hemma hos oss ... den är lite genomskinlig ... men om precis en vecka kommer vi att söka oss till en varmare ort och då kommer den att vara helt perfekt när jag springer mellan baren och poolen. 

Hela familjen ska åka till Kreta. Efter några helt jätte varma och sköna veckor här hemma känns det inte så jätte viktigt med solen ... men det som jag ser fram emot är att få hänga med familjen. Bara vi ♥




Och så kommer vi till ditt och datt :)

Nu levererar växthuset små solvarma tomater och dom är söta som godis .. både till smak och utseende. 




Och ännu innan jag loggar ut .... för att hoppa i duschen och dra iväg på en torsdagsfest hos goda vänner ....  måste jag tipsa om en enkelt sak att servera till grillat.

På ett folieark lägger man den lite sötare varianten av röd paprika och några tomater (inte ett måste), ringlar över olivolja och balsamico och avslutar med lite flingsalt. På med ett folieark, knypplar ihop kanterna och så några minuter på grillen.
Mumsens, och passar till både broiler, fisk och kött. 


Ha det gott och så önskar er alla en trevlig torsdag!



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...