Tips



Hela huset är tyst ... alla andra ligger ännu och sover. 
Jag har redan hunnit med att pyssla i växthuset, njutit av en god sommarfrukost och bara tassat omkring i min pyjamas.

Och så tänkte jag ännu tipsa er om några saker innan jag börja vecka resten av familjen. 
Jo vår dygnsrytm är något helt annat än under vanliga vardags veckor.

Mitt tips nr 1:

Ett vackert vykort fungerar fint som en liten info-lapp vid buffé.
Detta fina kort fick jag med i presentkassen från bloggbrunchen.
30 stycken somriga vykort på Ratata, alla prydda med fotografier knäppta av ratatabloggare.




Tips nr 2:

Kom ihåg att det finns så mycket fina blomster längs med vägkanterna och så har du säkert själv en massa annat hemma på gården som blommar fint. 
Fixa till en sommarbukett helt gratis. Kom bara ihåg att inte ha några blad nertill på buketten, blad som blir och ligga i vattnet ... då dör buketten så mycket snabbare. Och byter du vatten alla dagar så har du länge glädje av festbuketten. 





Och så sist tips nr 2:

En skön lista på Spotify.





Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...