Vad gör man i sommarstuga nr 3



Jag har sagt det förut och jag säger det igen ... vi är helt super lyckligt lottade.
Nu har vi igen fått njuta av livet på en stuga. Denna gång är det igen en gudmor involverad (jo låter som i en saga) ... denna gång är det min gudmor och hennes familj som lånat sitt sommarparadis till oss. 




Den här sommarstugan kändes även helt extra perfekt för här fanns färdigt de nyaste tidningarna att bläddra i medan jag satt i solen och njöt av en kall öl ... och Robban eldade bastu. 



Vad gör man på en sommarstuga?
Jo man njuter, eldar bastu, badar bastu,  simmar och är "Den lille havfrue".

 



Och självklart äter man lite hela tiden. Första kvällen kunde vi även njuta av middagen i kvällssolen. 




Och annat då? Jo man sitter på terrassen och dricker ett rosè .... 




... och kollar in skäri-livet lite närmare med hjälp av en kikare. 




Och så tar man på sej sina gummistövlar och går på en liten utfärd för att kolla in öns andra sida. 




Ingen dålig liten utförd för på vägen kunde vi mumsa i oss stora, saftiga blåbär. 




Väl hemma i stugan tar man ju självklart en selfie (fniss) ... 




... och suger in den varma känslan som denna stuga har.




Det är måndag den 14 juli så självklart sätter jag mej framför tv:n för att kolla firandet av HKH Kronprinsessan Victorias födelsedag!




Man sover gott och fixar sej en god frukost fralla. Det enda som var synd var att vi inte kunde sitta ute i solen och äta vårt morgonmål. Men man kan ju inte få allt här i livet ;)




Tisdagen var inte den finaste sommardagar men vi hade absolut igen nöd. Det dåliga och lite kyliga förmiddagsvädret gjorde bara att vi istället för en kvällsbastu fixa till en förmiddagsbastu. Och innan middagen kunde vi ta oss en lite båttur. 




Till och med jag vågade mej vid ratten då jag via sjökortet kunnat konstatera att det är lite över 8 meter djupt och inga grynnor på ett säkert avstånd. 
(En annan passar på att räkna hur många lösa tänder hon har)




Och igen måste jag ge många plus poäng till stugan. Efter middagen blev det för mej att besöka stugans "Winebar". Det blev lite  rött och  classic jazz musik och plussar man till det den vackra utsikten så då känns det precis som om man just vunnit 7 rätt på lotto.




Så någon kork lämnade vi i denna ganska fina samling. 

Åååå vad jag skulle älska att ha ett eget sommarparadis.
Vem vem kanske jag snart har ett ... har nämligen köpt ett Viking Lotto bolag idag ;)

Håll tummarna för mej ;)


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...