Verandan

 


Jag njuter av sommaren, gäster, sol, sena kvällar .... och finner inte så mycket tid för bloggen. Instagram och FB hålls nog mera uppdaterade ... det är liksom både enklare och snabbare att fixa en bild och text där.  




Kör man konceptet gäster och sena kvällar ... så vaknar man till det här :)
Men vilken kul kväll alltså!
Det ligger nog något i det där med att ... 
GÄSTERNA GÖR FESTEN.




Vi börja med en förrättstallrik och jag var så inne i min roll som värdinna att jag helt glömde att knäppa en bild på den på tallriken. 
Sådant händer ... synd bara för jag hade fixat små söta pajer med bland annat getost som jag gärna skulle ha bloggat om. 




Middagen avslutades med en cheesecake toppad med jordgubbar och hemgjord kolakräm.




Den soliga dagen förvandlas till en sommarnatt ... och det var då dom här kom fram.
GT ♥

Den som följer med på Instagram kan se att idag blev den en skön dag hemma på verandan. Mina kära systrar med familjer offrade sej och kom för att hjälpa oss äta upp lite matrester. Dom visste att vi var lite hängiga så ena systern hade med sej en massa godis och den andra kaffebröd.

Här har vi hängt på gården ... skrattat och löjlat oss. En "dagen efter fest" avslutades som den sej bör ... hemleverans av pizza

Nu ska här kollas film. Imorgon blir det nya äventyr. Först på listan står det Helsinki Caps finalmatch och genast efter det är vi bjudna till ett sommarställe i Ingå.


Alltså ... ses vi på söndag









Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...