Höst?



Det är visst höstens alla dofter man känner i luften då man på morgonen tar sin lilla morgonpromenad runt gården. 

Känns som en evighet sen jag gjorde denna korta lilla trädgårdspromenad senast. 




Under dagens promenad kunde jag konstatera att salladen har gjort sitt. Nu ser den mera ut som sallad med vulkanutbrott. 




På dagens program står ... "börja plocka undan i trädgården"
Solstolarna får nog ännu vara kvar för där är det ännu riktigt skönt att ligga, njuta och fånga lite solstrålar i sitt ansikte. Och är det små kallt om kroppen är det ju bara att vira in sig i en filt 




Sommarsängen har gjort sitt för denna säsong.  Och oj vad vi har haft mycket nytta av den i och med att sommaren blev så där små tropiskt skönt varm. Någon av oss har till och med sovit en helt natt där. 




Hortensiorna ♥
Detta är nog den bästa blomma för vår veranda. Snygg från tidiga våren till långt in på hösten. Den har bytt färg lite efter hand. Vi inköp var den kritvit och idag har den fått den mest perfekta höstfärg.




Hallo världen .... kan även informera er om att nu är jag en lycklig ägare till ett körsbärsträd. En födelsedagspresent från mina lyhörda systrar.




Men fast det börja kännas som om hösten verkligen snart på allvar är här så kan jag ännu njuta av det som man så starkt förknippar med sommaren .... jordgubbar.




Mina två jordgubbsamplar levererar ännu jordgubbar så idag kunde jag starta morgonen med en av mina favorit frukostar. 

Turkisk yoghurt, honung, mysli, kiwi och jordgubbar = mums

Önskar er alla en fin, fin lördag och en trevlig Forneldarnas natt. Kvällen då det tänds ett pärlband av eldar längs kusten. 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...