Kalispera



Här är jag nu  .... Agia Marina ... som är en ort på ön Kreta i Grekland.
Hur ser ett dygn ut här då ...




Fördelen med vårt hotell är att man inte på morgonen behöver göra det stora beslutet... poolen eller stranden. Hotellet vi bor på ligger nämligen så nära havet att där poolområdet tar slut så börjar stranden. 




Så för att undvika de svåra semesterfrågorna har vi nu både solstolar vid poolen och vid stranden. Och redan efter två dagar vet vi alla att Vera föredrar poolen. Ja här ligger hon från morgon till kväll.




Mellan allt simmande så blir det ett och annat mellanmål. Riktigt invid hotellet finns ett bageri som har mega goda bakverk och färskpressad apelsinjuice (stor favorit hos oss alla).




 När vi har solat klart för dagen ... börjar dagens stora fråga (i och med att vi inte behöver välja mellan poolen eller stranden så blir detta typ vårt största problem).
Vilken restaurang skall vi äta middag på. 
Träffade några svenskar här på hotellet så några bra tips har vi fått. 




På vägen blir det ju självklart att kolla lite butiker. Och jag har redan fyndat en ny fin vit bikinitopp (så nöjd med mitt köp).




Vi äter lokala maträtter och dricker det förmånliga lokala vinet. 
Man tar seden dit man kommer ... 




 ... så efter middagen sveper vi ju självklart en GOD (not) RAKI som är något av en nationaldryck här på Kreta.



Solen sänker sej och vi har redan njutit av ett kvällsdopp med solnedgång. 




Vi brukar inte boka våra resor med inklusive frukost utan föredrar att själva fixa frukosten.
Jag bara älskar att på morgonen .... medan alla andra ännu sover ... tassa iväg till den närliggande butiken ... eller som vid denna resa ... närliggande bageri för att inhandla varma nybakta semlor. Sedan dukar jag upp och väcker resten av familjen. 
  



Och så här rullar det på ... våra 24 timmar. 
Ingen stress, en massa sol ... och detta ni, detta är semester när den är som bäst.

Önskar er ... Kalispera som dom säger här ... 
GOD KVÄLL till er alla ♥

PS vill ni se mera bilder så kan ni kolla min dotter Fannys blogg 


Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...