Kräftskivan 2014




Varför förknippar man så gott som alltid kräftskiva med den röda färgen?
Årets kräftskiva i Villa Alén gick inte i rött utan i grönt ... krondillsgrön ...  och jag tycker att det blev precis lika festligt. 




Det behövs ju en massa servetter under en kräftskiva och i år hade jag löst dukning så att jag hade vikt 5 st servetter ... 2 rutiga och 3 enfärgade ...  i en så kallad storsegel vikning. 

Och årets snapshäfte  ... en bunt servetter som jag fått som gåva tidigare i år. 




Vi starta redan kl 17 med kräftskivan så det behöves inte så jätte mycket ljus och lyktor. Lyktan på bordet är en gåva som min man kommit hem med. 




Inledde festen med en bål ... börjar nog vara de sista dagarna som man kan bjuda på en somrig bål.

Men mera om både bålen och snittarna ni ser på bilden blir det den här veckan .... har så mycket att tipsa om från kräftskivan så jag har tänkt mej att det är väl lika bra att vi kör ett kräftskiva tema denna vecka. OK så ?




Så förutom snittar och bål  ... så kommer jag även att blogga om ett enkelt brytbröd.
Och så blir det nog att blogga om snapsen ... för jo den blev riktigt bra :)





Men efterrätten med bland annat hallon och vitchoklad ... det receptet får ni vänta på någon vecka för det skall först i den lokala dagspressen ;)


2 kommentarer:

Silje sa...

Såå goott och fint allt ser ut :)

Bella sa...

Tack Silje :)

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...