Kräftskivan



För snart en vecka sedan ... ja samma dag jag kom hem från Kreta ... bar det iväg på en lite annorlunda kräftskiva. 

Ni kan se mej på bilden ... alltså det är jag som syns där nere till vänster på bilden ;)




Jag och min goda vän L8 ... nuförtiden även känd som Textfabriken .. gick på vernissage ...   KRÄFTSKIVAN - En finlandssvensk karnevalKul att efter en lång semester snacka med en god vän och jobbkompis. Och utställningen den är helt sevärd.




Fint pyntat var det också. Skulle behöva dessa kiva pappersbollar.




Själva bjudningen var det heller absolut inget fel på... förutom bubbel, gott plock fick vi även en kall snaps. 




I samband med utställningen publiceras också en bok, där experter skriver om kräftor, kräftskivan, kräftfisket och tillredningen av kräftor. Redaktör för den helt super vackra bok är Karin Lindroos. Vill du veta mera om boken så kolla hennes blogg HÄR

Jag måste absolut ha denna bok. 

I lördag blir det kräftskiva här i Villa Alén ... ska bli så kul att få fixa och pynta.
Så nu loggar jag ut och börjar med den festplaneringen.

Hälsningar från en lätt trött kryssare
(det tar på att vara social dygnet runt på personaldagar)

Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...