40 + 40 blev 110



... alltså 110% FEEEEST. 
Det var helt asfett! Helt sjukt. 
Årets fest i svenskfinland kanske ;)

Det började med bubbel i mängder. Bästa sättet att starta en fest om någon frågar mej. 
Tre rätters middag. Det var bland annat sockersaltad lax, mör entrecote av älg, portvinssås smaksatt med rosmarin, potatisconfit och avslutningsvis en citronposset med marinerade bär och chokladtouille. 
Och inte bara med att maten för förstklassig. Till varje rätt serverades det perfekta vinet. 


 


Ja hela festen var ju i storstan på ett ställe som heter Teatteri Forum.

Efter maten bad ena födelsedagsbarnet oss att att stiga upp och söka oss närmare scenen. Ett kort och roligt tal som avslutas med att ridån går upp, musiken börjar spela. 
Man känner igen tonerna ... men för  f a n det är ju Patrik Isaksson som börja jamma.

Sa jag redan att det var helt sjukt :)

Vi dansar, vi jammar, vi hoppar och vi sjunger med. Efter att Patrik gjort sin show söker jag mej ut för att få lite frisk luft (jo jag röker ju inte så frisk luft var det jag var ut efter).


 


Söker mej in för att tro att jag nu med alla andra skall dansa loss till typ spotify eller annan stereomusik. Men nej ... där hade jag och typ resten av de inbjuda fel. 

Nu på scenen har vi Trr Trr Trr  ... a pop rockin' cover band. Som verkligen kunde sin sak. Alltså fortsatte hoppande och jammande.




Träffa en massa nya människor blanda annat Fredrik Pelinfotografen till alla dessa bilder. Vi gäster fick en hel mapp med foton till vårt förfogande. I och med att jag inte alls vet vems ansikte som vill finnas med här på bloggen valde jag att enbart köra en bild på mej och en gammal god kompis.

Tack ännu en gång  C & J för en helt super fin fest. 

Jag sa ju att denna festfixare nog kommer att leverera ... och jo visst gjorde han det! 



1 kommentar:

Linda sa...

Trrtrrtrr är helt super! Man har ju hört dem en eller annan gång i Pargas :) Mitt Gudbarns pappa är trummis där :)

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...