Breakfast sandwiches



En god frukost är en perfekt start på dagen. 

Idag dukade jag inte upp till någon stor familje frukost .... idag var det bara jag som satt vid köksbordet och åt min frukost. Nästan alla andra låg ännu och sov. Det vara bara Vera och jag som var vakna. Och den lätt bortskämda lilla tösen Vera brukar på helgen få sin frukost serverad på bricka till tv -rummet. 

Frukost på helgen ... helt klart en av mina favoritstunder i veckan





Dagens frukost ... kokt ägg, ett glas äppeljuice, latte och två smörgåsar.





Att vakna och komma ihåg att man inhandlat avocado. Avocado som är så där perfekt mogen. En smörgås med avocado är urmumsigt till frukost.


Det var verkligen en bra start idag för jag har hunnit med en helmassa.
Fixat mat, bakat en ny sorts äppelkaka, bakat bröd, krattat gården, gick en lång skogspromenad med hunden och avlutat dagen med att fixa en hummersoppa till kvällsmål.

Nu blir det snart soffan och Så mycket bättre. 

Kram 

Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...