Familjefrid?




Varför är det oftast bara jag som städar i vårt hushåll. Ja åtminstone känns det så.
Jag brukar säga att jag nog säkert kommer att dö i vår tambur ... för så mycket skor ligger det direkt invid dörren ... att någon dag faller jag pladask över dem, faller så tokigt att jag dör.
En annan jätte svår sak för vissa tonårsbarn (finns två i mitt hushåll) är att fylla på diskmaskinen.  Har någon av er en youtube länk hur ett sådant hushållsarbete fungerar i praktiken så sänd mej den så skall jag visa den till mina barn.

Men vems är felet att bara jag städar och inte hela familjen. Jo säkert helt mitt, bara mitt. Varför delade jag inte ut mera städuppgifter till mina ungdomar när dom var små. Vi vuxna underskattar ofta våra barns färdigheter. Visst kan dom vara med och städa. Men, men ... ”Man kan inte lära gamla hundar sitta”.
Hur få familjefrid?

Kanske länken ni hittar HÄR kan hjälpa till med den saken. 
Med enbart ett par månader kvar till julen och för att spara på mina nerver, bibehålla familjefriden och för att uppnå  maximal julfrid i Villa Alén tror jag bestämt att vi i år kommer att anlita professionell hjälp.



Ha nu en fortsatt skön söndag sås ses vi snart igen! 




Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...