Stackars mej



Ganska exakt kl 14 igår började jag nysa och pysa och det kändes som om någon plötsligt slagit mej i huvudet med något riktigt hårt. Flunssan kom så där helt plötsligt. Ingen riktigt hög feber men ändå så passa att det igår var riktigt skönt att bara ligga i soffan.

Och här har jag även idag valt att tillbringa min dag ... i en stor skön tröja under ett tjockt duntäcke. 


Lägg till bildtext


Men egentligen är det nog inte alls "stackars mej". Vad är lite flunssa egentligen då det finns kvinnor som idag har det betydligt tuffare än mej. 

Visste du att var åttonde kvinna i Finland insjuknar i bröstcancer?
Varje gång jag använder min Rosa Bandet mugg (en pryl dom hade med i kampanjen 2013) så tänker jag en liten stund på denna kvinnosjukdom och alla dessa kvinnor som drabbas.




Oktober är den internationella Rosa Band-månaden. Det är nu det finns en hel massa olika "rosa" prylar där ute som dom vill att vi ska köpa ... så att man skall få in lite pengar till mera forskning.

Så för att understöda och för att dra mitt strå till stacken har jag tänkt mej inhandla följande rosa pryl . En pryl som jag säkert hittar här i vår lilla stad :)

Avslutningsvis varma KRAMAR till alla kvinnor där ute.



Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...