Vackert



Min mamma kan ibland tycka att ett garnnystan kan vara vackert ... jag däremot kan tycka att ett bröd kan vara vackert. 




Lyckan då man tar ut det hembakta brödet ur ugnen, känner doften och ännu råga på allt tycker att det är ett vackert bröd man bakat. Så vackert att man vill visa det till hela världen.  Jo jag gjorde det ... FB, Instagram och Twitter.
Inte riktigt friskt ... men det skulle ju kunna vara värre ... jag skulle ju ha kunna ta brödet under armen och springa längs med gatorna här i Österby.
  



Receptet till brödet hittar ni HÄR




Ett riktigt gott bröd ... men nästa gång jag bakar brödet byter jag nog ut en del av rågmjölet mot grahams eller vanligt vete. 


Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...