En lördag

 
 
 
 
Fantastiska lördag. Så skönt med en ledig dag.

På morgonen när jag vaknade kunde jag konstarera att detta kommer inte att bli någon ljus dag. Det blir en sådan där grå och till vädret lite dyster lördag ... en lördag då man har ljus brinnande hela dagen.


 
 
 
En lördag då man bara behöver slappa och ha det skönt.

Har fixat mat till familjen, fixat en matskribent grej och så jobbar intensivt med att försöka få tvättkorgarna tömda.
 

 
 
 
Mellan alla hushållssysslorna ... jo då sitter jag och stickar sockor. Det måste bli ett par per år så jag inte glömmer bort hur man gör.

Att sticka sockor är inte så svårt alls ... och bara man börja så tar det inte alls länge. Det svåraste för mej med att sticka sockor är att när man har den första klara så måste man göra en till ... en som skall blir helt lika. Vet att min mamma när hon stickar socker räknar varje varv. Kanske något jag borde börja mej.

 

Stickar du sockor? Räknar du varven?



 
Ha det gott så ses vi snart igen.



KRAM

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...