Lyktor




Hallo på er denna gråa tisdag.
Nu tycker jag att vi piggar vi upp tisdagen med att tända ljus och höra på skön musik. 






Tycker verkligen om dessa  stilrena snygga lyktor i blank metall.

Nämns inte sätta ut dem utan nu får dom nog stå inne och skapa en mysig stämning i köket.





Denna lilla är ny ... den fick vi som gåva av Robbans pappas "hjärtevän" då hon var på middag. Tack R!

Gillar massa handtaget i rep ... en skön kontrast till den hårda metallen.


Avslutar med en annan favorit ... en som jag idag sjöng för fullt då jag körde hem från Lojo.


Jo har tillbringat min arbetsdag där idag. Har idag faktiskt lärt mej allt om "Lagen om andelsdag". Den nya lagen trädde i kraft redan vid ingången av 2014 men nu först har man fått till ett skolningstillfälle här i våra trakter. Syfte med den nya lagen är att öka andelslagens verksamhetsmöjligheter. Genom lagen blir det bland annat lättare att bilda och förvalta andelslag och att skaffa medlems- och placerarfinansiering.

Men inte mera om det här på bloggen ... jag får ta det på jobbet imorgon.


Ha det gott
♥ 





2 kommentarer:

Malin T sa...

Oj så fina lyktor!Var kan man köpa sådana?

Bella sa...

Hallo Malin. Kan tyvärr inte hjälpa dej i och med att båda lyktorna har vi fått som gåvor. H. Bella

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...