Skapa stämmning





Sakta smygande kommer den ... advent, julen.
Nu kan man börja pyssla, fixa och göra fint. 






Under helgen tog jag faktiskt fram adventsstaken som jag inhandlade på Indiska ifjol. Den är ju inte så jätte julig och så tycker jag så himla mycket om den ... så jo den fick komma fram.  

Till advent skulle jag villa ha vita höga ljus med siffrorna 1, 2, 3 och 4 i den ...  så vet du var man kan hitta sådan så hör av dej.






Och innan marken blir täckt av snö passade jag på att plocka hem lite lingonris.

Vacker vintergrönska i en gräddfärgad keramikkruka. Nu behöver man bara byta vatten ett par gånger i veckan så håller sej detta lingonris riktigt fint många, många veckor.

Kommande helg skall det bli mera julfix ....  baka pepparkakor och fixa lite jul på utsidan av Villa Alén. Och så ska det fixas årets utmaning ... vilket involverar en familj och en kamera.  


Kramis

2 kommentarer:

Titti sa...

Hej! Adventljuset finns att få på Stockmann. Den kostar 29,90 e, AIRAM.

Bella sa...

Tusen tack Titti för tipsen :)

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...