Juldukning á la Villa Alén




Godmorgon sköna juldagsmorgon!

En av mina favorit stunder på året. Har ätit en mega frukost, läst lite i min nya bok och nu innan jag skall börja förbereda inför dagens juldagsmiddagen så tänkte jag passa på att blogga. 





Ska vi kanske titta lite närmare på årets juldukning vi har här i Villa Alén?





I år kände jag för att göra det lite lantligt och enkelt.
Och med lantligt tänker jag mej rutigt i rött och vitt. 






Till och med stolarna matchar årets dukning ;)
(tyget är från IKEA)

Tycker att det blir så där härligt varmt och familjärt med en sådan kombination. 






Istället för julblomma så blev det en liten julgran vid varje plats. Ett riktigt enkelt sätt att dekorera julbordet med. Allt som behövs en cirka 1-1½ cm tjock rund bit av gran i vilken det borrats ett hål. Sedan är det bara att trycka in en grankvist och vips så har du en liten söt gran att dekorera med.






Trots att vi saknar en riktig matsal i vårt lilla "slott" så kan vi ända njuta av utsikten då vi äter våra julmiddagar. 


Önskar er alla en skönt fortsatt julhelg. 


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...