Min plats




Och så var även min "arbetsplats" ... spishörnet ... blivit jul pyntat. 






Jag är ju den där typen som gillar hillitty kaaos i köket ... därav har vi en massa saker som har med matlagning hela tiden framme och lätt tillgängligt.

Vi det här laget hoppas jag innerligt att alla vet om att ägg inte skall förvaras i kylen. Med rums varma ägg får du fixat de bästa bakverken. 






Och så här inför julen har min två julflickor flyttat in på fläkten. Dom hör till mina favoriter då det gäller julpynt. 






Tittar vi till vänster från spisen så finns där de öppna kökshyllorna. I år har jag bara valt att fylla den stora skålen med julröda äpplen. Och så har jag lite plocka om så jag fick plats för glöggmuggarna. 






Och självklart har GOD JUL kökshandduken kommit fram.

Nu är hela huset julstädat och det känns riktigt skönt. Så är inför julen har jag en noja ... jag vill skura golvet för hand. Så jo idag har jag krupit omkring på alla fyra och skurat golvet med tallsåpa. Så nu dofter det verkligen helt härligt och vi har nu riktigt julfint här hemma hos oss



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...