Sydämellä valitut



Ett samtal ... ett ok ... och plötsligt hade vi en stor julgran inne redan vid lilla jul här i Villa Alén. Orsaken till detta hittar ni i den nyaste Me Naiset tidningen (nr 50/2014).

Vi var nämligen med och berättade hurdan julgran vi brukar ha. 

Är riktigt nöjd med texten men bilden som dom valde till inlägget förstår jag mej inte på ... men jag jobbar ju heller inte på en tidning  ... så!




Den super trevliga och duktiga fotografen Satu Kemppainen har sänt mej några råkopior som jag får visa till er här på bloggen. TACK Satu!


Allt detta hände väldigt snabbt. På torsdagen före lilla jul fick jag samtalet. På fredagen fick jag fixad en gran ... var hittar ni HÄR

Vi hade kommit överens om att dom skulle komma på måndag och ta fotona. Sen på lördag vi lunchtider ringer telefonen och det har blivit ändringar och dom undrar om det är ok att dom kommer redan på lördag. 

OK säger jag  ... och sen blir det fart på mej. Snabbt in med granen, snabbt på med pyntet. Allt går med sådan fart att jag inte själv riktigt hinner fixa varken mej eller Vera något mera. 




Så i detta fall stämmer nog ... "what you see is what you get"

Detta är vår vardag :)


Men riktigt kul var det att ha Me Naiset på besök ... en upplevelse rikare igen. 



"Olosuhteisiin nähden meillä on täydellinen kuusi. Isompaa varten pitäisi asua jossakin linnassa", Bella sanoo





Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...