Ett av mina sista bidrag till VN

 

 
 
Min text som jag sände in till VN ...
 
Detta är nu mitt sista bidrag till Västra Nyland, tiden går så fort när man har roligt heter det ju. Jag har nu i ett års tid levererat recept till er Västis läsare och det har varit riktigt kul. Har fått en massa god och vänlig respons av många. Tack för det vänliga orden. Vill ni ännu få tips, recept och idéer så är ni välkomna att titta in på min blogg. Och den hittar den här: bellaochvillaalen.blogspot.fi
 
Avslutar med ett par recept med räkor, även kallad havets läckerbit! Men gillar man inte räkor går det bra i bägge recepten att byta ut räkorna med exempelvis skinka.
 
 
Lite ledsen över att dom valt att inta ta med mitt tack och min lilla reklam till bloggen  :(
 
 
 
 
 
 Så här såg det ut i VN.
 
 
 
 I och med allt som händer i KSF så blev det  ... så som det nu ser ut ... tyvärr inget fortsatt samarbete. Men, men  ... som sagt har det varit riktigt kul att göra detta så kallade matskribent jobbet.
 
Funderar lite om jag borde ta och börja marknadsföra mej själv lite mera aktivt till några andra tidningar osv.
 
 
 
 
 
FYLLDA KRUSTADER
(10-12 st stora)

Färdiga krustadformar

 
fyllning: 
½ dl majonäs
½ dl creme fraiche 
1 msk chilisås
2 tsk konjak
½ dl finhackad dill
salt
 
garnering:
dill och löjrom

Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen. Fördela i formarna alldeles innan servering för annars blir de krispiga krustadformarna mjuka. Toppa med en klick löjrom och garnera med lite dill. 
 
 
 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...