Fredagsmys




Lika säkert som amen i kyrkan ... så har vi chips och dipp på fredag i Villa Alén.
Barnen kör cola och jag njuter av ett glas ... eller två ;) ... rött. 

Herrn i huset var inte hemma utan var och lira hockey med killarna. 






Förutom chips blev det även igår lite grönsaksstavar. Försöker få in ett lite mera hälsosamt inslag i kvällsmyset. 





Ett riktigt fredagsmys skall inte ha vanliga chips utan det skall vara Sweet & Onion för att det skall gå hem. 

Senast då jag var till Åbo veckoslutshandlade jag i en lite större butik mot vad jag annars brukar ... vilket då betyder att även urvalet av produkter är så mycket större. 

Med hem från butiken hade jag en påse gourmé chips. En påse  spröda chips med smak av medelhavet (betyder att dom var smaksatta med oregano, basilika och citron) gjorda på olika grönsaker. Ingen full träff direkt men med mycket dipp så tömdes nog även den skålen. 

Så nästa fredagsmys blir det nog bara vanliga potatischips med Sweet & Onion smak.



Skön lördag till er alla så ses vi imorgon.

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...