Av kärlek till maten


Ibland skulle jag kunna packa ihop allt och flytta till vårt grannland Sverige ... varför är dom alltid steget före oss?

När jag var liten var det till Sverige vi åkte för att handla kläder. Dom hade helt andra klädbutiker mot vad man hitta här i vårt land. Nu ... typ tusen år senare ... hittar vi även dessa modebutiker här i Finland. 

Nu är Sverige igen före oss ... och denna gång gäller det mat. 






Dom skall nu riktigt i dagarna få sin första marknadsplats för meal-sharing och hemmarestauranger.



Kortfattat kan upplägget sammanfattas som ‘Airbnb för måltider’. ... eller kanske ännu enklare; Halv 8 hos mig, fast på riktigt. 



Dvs en “hemmakock” anordnar ett måltidsevent som vem som helst kan köpa en plats till. Visste ni att konceptet meal-sharing redan är väldigt populärt och på väg att sprida sig över hela världen.


Och nu får Sverige det!

När är det Finlands tur?

Jag skulle så himla gärna gå på en sådan och även själv fixa en sådan middag.
Mitt huvud är fullt av idéer ... kaffekalas med sju sorter kakor i trädgården eller en brunch med bubbel. 
Så ni ... alla mina svenska läsare ... lyckans ni!
Bara att klicka på logon här ovan så kan du fixa en middag eller gå på en middag. 

Och kära vänner ...  hör av er till mej om ni ordnar en så kommer jag ;)


1 kommentar:

matmedmera sa...

Vad roligt att du tycker om det! Jag med och jag är med!

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...