Beroendeframkallande




Att handarbete och stickning är beroendeframkallande är ingen nyhet.
Men att jag har blivit beroende ... det är en nyhet.
Nu gör jag inte så mycket annat än sitter och stickar.  






Hade en gammal faster .. Carin ... som var helt super duktig på att sticka vantar. Hela min barndom har jag gått om kring med världens finaste och vackraste hemstickade vantar. 

För någon vecka sedan måste jag bara ta och testa och se om jag kan sticka vantar. Och jo det gick helt fint. De första vantarna blev ett par vantar i en mörkgrå färg dekorerade med en liten fläta. 






Har satt ett litet krav på mej själv  ... jag måste sticka ett par sockor per år så jag inte glömmer bort hur man stickar hälen. Årets sockor dekorerades med en rand mosstickning.






Annat som är beroendeframkallande är nog fastlagsbullar. Idag blev det igen att baka en sats. Sjukt gott ifall man frågar mej. 







Om ni ser en ledsen finne idag är det alltså för att hen inte har fått någon fastlagsbulle. Och med tanke på hur många jag slängt i mej idag så hör jag nog till de gladare typerna här i vårt land. 







Hur många fastlagsbullar har du käkat idag?
Hur lycklig är du ;)


KRAM


2 kommentarer:

Ia sa...

Jätte fina vantar och sockor!
Ha det bra! kram

Bella sa...

Tack Ia :)

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...