Fredagsvepet vecka 9

 
 
 
Borde kanske inte dagdrömma om fler scarfar ... men men ...
det är just vad jag gör. Denna scarf från Gina Tricot har nu fastnat på min näthinna.
 
 
HALLO MAMMA!
 
Jo mina föräldrar har köpt en dator och min mamma är nu en trogen följare ♥
Så mamma ... Kan du snälla kolla i dina lager ... det var pop på 80-talet att ha sådan här typ av scarf (storlek 70x70) . Och  ifall du skulle hitta någon liknande i dina skåp ... skulle jag vara glad om du skulle villa skänka den till din dotter ;)
 
 

 
 
 
För denna look som bloggaren Lisa Olssson har här på bilden ovan gillar jag!
Lisa har förresten en riktigt kiva blogg, och man kan hitta många outfit tips.
 
 
 
 
 
 
Och mitt musiktips denna fredag är en sång av ett amerikanskt rockband. Deras låt CALL ME är riktigt bra och värd att lyssna på.
 
 
 
 
 
 
 
Den här helgen skall alla i familjen lite hit och dit så maten vi ska äta måste vara enkel att tillreda ...  för ännu är det lite oklart vem som kommer att fungera som kock.
 
Det blir  SÖT SURA  KYCKLINGLÅR ... men istället för kycklinglår kommer vi att ha filé. Lite enklare att äta och snabbare att tillreda :)
Fixar man detta med filé så kan man minska den fösta gräddningstiden till c 10 minuter.
 
 
 
 
 
 
Hit och dit betyder bland annat kalas hos min syster Hanna. Hon som alltid har det lika fint fixat. Har kameran med så skall försöka knäppa några kiva bilder från deras fina hem.
 
 
 
ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT TREVLIG HELG!
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...