Har jag sagt ...




... att jag älskar söndagsfrukost!


En tid för mej själv ...  i och med att resten av familjen brukar sova lite länge. Jag stiger upp vid nio tiden och får vara för mej själv i nästan en hel timme. 

Tassar omkring i pyjamas, en allt för stor tröja och har det skönt. En titt i kylen för att kolla vad för gott jag denna söndag skall fixa till frukost. 






I kylen låg kokta ägg och i fruktskålen en perfekt mogen avokado. Så idag blev det smörgås med krossad avokado, kokt ägg och självklart lite flingsalt och svartpeppar. Syndigt gott!






Visste ni att en avokado är sprängfylld med nyttiga fetter som både kan förebygga rynkor och förbättra hjärnkapaciteten. Så ett bra val för mej ;)

Dagens tips ... o
m du bara äter halva avokadon så lämna då kvar kärnan i den halvan du sparar så blir den inte lika fort brun!


Ses snart igen :)

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...