Låt våren titta in

 
 
 
Tulpanerna är inne på sin andra vecka.
 
Några enkla knep ...
 
Innan du sätter tulpanerna i vatten så gör en ny snittyta med en vass kniv och låt sedan tulpanerna stå kvar i plasten i minst en halvtimme. Tulpaner tycker om kallt vatten så se till att byta vatten alla dagar. Du kan även snitta om tulpanerna efter någon dag så dom får en ny fin snittyta.
 


 
 
 
Och  när jag nu en gång fotograferade tulpanerna i varagsrummet passade jag på att ta några bilder på hur det ser ut nu  ...
 
 

 
 
 
... efter att jag senaste vecka lite möblerat om.
 
Soffan stod tidigare framför fönstret men har nu fått flytta så att vårljuset säkert skall titta in. Så härlig när ljuset igen sakta kommer smygande tillbaka. Det är nog det som inspirera och gav energi en vardagskväll efter jobbet.
 
 
 
 
 
 
Tror vi snuddar ganska nära gränsen på vad som är övermöblerat. Men jag tycker vi har ett hem men en personlig mix av ärvt, loppisfynd  och lite nytt.
 
Ja vi har det gott  .. .och det är ju huvudsaken. För ett hem skall ju inte vara någon utställningslokal utan ett hem där alla i familjen  tvivs och mår bra.
 
 

 
 
 
När man har en massa energi och är super ivrig gällande ommöblering tar hela projektet max par timmar.
 
Jag börja med att ta ner alla tavlor, sedan "vevar" jag lite runt bland med möblerna (skuffar, drar och lyfter). Och när jag är nöjd med möbleringen tar jag itu med tavlorna.  Planerar om, mixar ihop nya och sedan är det bara att ta hammaren och börja spika.  
 
 

 
 
 
Ett besök till Ikea gjorde att soffan fått två nya dynor.
 
 

 
 
Det skulle bara bli ett skrivbord, en gryta och inget mera från Ikea.
Men blev så förtjust i GULLKLOCKAN  att två sådan måste ju bara komma med hem.
 
Är riktigt nöjd ... och nu känns rummet igen nytt och fräsch.
Tänk att så lite kan göra så mycket.
 
 
Det har snöat ute idag och här sitter jag och väntar på våren.
 
KRAM
 
 

Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...