Runeberg





Nu googlas det RUNEBERG ... och helt förståeligt med tanke på att vi imorgon firar Runebergsdagen.



http://bellaochvillaalen.blogspot.fi/2014/02/finska-nationalskalden.html



Igår bakade jag på barnens begäran en sats Runebergs-muffins ...
men det gick inte riktigt "som på Strömsö" för jag glömde helt att ha i mjölet ... så dom ville inte riktigt hålla ihop ... men var helt ätbara och alla tog slut.


Har du inte ork att laga många små kan du ju alltid baka en stor Runebergstårta.


Nu ska jag ta och baka en ny sats Runebergs-muffins ... och denna gång komma ihåg mjölet.


Önskar er reda en trevlig Runebergsdag, kramis!


Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...