En fantastisk pizza





Blogga i veckan om pizzan jag skulle testa göra. Som vanligt har jag lite svårt med att hålla mej till recept, samt att det inte alltid är så enkelt att hitta exakt rätta ingredienser här som jag bor. Så gårdagens pizza är en min variant. 







PIZZA degen
( 4 portions pizzor)

½ paket färsk jäst
2 dl vatten (37 grader)
lite salt
2 msk olivolja 

Arbeta degen c 5 minuter och låt sedan jäsa en timme.
Och medan pizzadegen jäser kan man bra njuta av ett gott vin ;)









Den här tomatsåsen  hittar du i Lidl och är helt super till pizza. 









Som grund blir det en pizza Margherita ...
vilket betyder tomatsås och ost.







Och som ost hade vi mozzarella och vanligt emmental.
Grädda pizzan i 250 grader i c 6-8 minuter. 







Ta ut pizzan och fixa till resten.

Börja med att ringla över lite av oljan och lägg sedan på lufttorkad skinka och ruccolasallad. Avsluta med att strö över parmesan flingor.
Har ni ännu inte testat Rainbows flingor i påse så tycker jag att ni absolut ska testa ... goda och helt sjukt förmånliga.



Fantastisk pizza med härlig parmaskinka, mozzarella & ruccola. 
Så mycket pizza ... pizzapizzapizza. Gott!




Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...